Bol.com populairste retailmerk van Nederland

Uit het Retail Merkenonderzoek 2015 van Hendrik Beerda Brand Consultancy blijkt dat Bol.com het populairste retailmerk van Nederland is. Dit onderzoek werd uitgevoerd onder 1875 Nederlandse respondenten.

Bol.com wordt op de tweede plaats gevolgd door Supermarktketen Albert Heijn en Kruidvat heeft een derde plek in de lijst. Volgens Beerda is ‘gebrek aan relevant onderscheid’ de oorzaak dat bedrijven en ketens niet goed lopen, terwijl bedrijven zelf het probleem afschuiven op de economische crisis en de concurrentie van online webshops.

Uit het Retail Merkenonderzoek blijkt dat consumenten liever winkelen bij Bol.com dan bij fysieke winkels. Wat Kruidvat betreft zijn het voornamelijk vrouwen buiten de Randstad die azen op de koopjes en aanbiedingen bij de drogisterij. Miss Etam, Bristol en nog een hoop andere ketens zijn failliet gegaan door hen weinig onderscheidende vermogen.
bol.com

Bron: http://www.blikopnieuws.nl/
comments powered by Disqus