32 manieren om succesvol te worden in de mode

De modewereld kan hard zijn, dat weten we allemaal. Het draait voornamelijk om creativiteit, netwerken en originaliteit. Ben jij een echt mode meisje, klaar om het helemaal te gaan maken in de modewereld? Dan moet jij deze 35 aspecten om het te gaan maken in de mode echt even lezen!

Website i-d.vice.com zette 32 tips op een rij, waarmee jij succesvol kunt worden in de modewereld:

 

1. Zeg tegen alles ‘ja’.

2. Zodra je succesvol bent, zeg ‘nee’ tegen alles omdat je zo druk bent.

3. “If you have to cry go outside.” Kelly Cutrone.

4. Onthoud dat er geen levens afhangen van dit werk: blijf relativeren.

5. Realiseer je dat niemand er iets om geeft dat jij nog heel veel e-mails moet beantwoorden.

6. Draag sneakers, dat wekt vertederende gevoelens bij mensen op.

7. Als je niet van nature fabulous bent, wees dan voorbereid op een periode waarin je keihard moet werken.

8. Wees niet jaloers op de mensen die van nature fabulous zijn. Zij hebben hun eigen problemen.

9. Leer hoe je de namen van ontwerpers moet uitspreken. Als je het niet weet, GA NIET RADEN, maar verlaat direct het pand.

10. Schrijf korte mailtjes en wees kortaf. ‘Ja’. ‘Nee’. Ik heb ooit een e-mail gestuurd naar de Britse journalist Will Self. Hij antwoordde: “Yes. WS.” Dat is wat macht is.

11. Stop met klagen. Het is niet zo erg.

12. Maar als iedereen aan het klagen is, wees dan niet de persoon die zegt: “Nou, ik ben vooral heel gelukkig dat ik hier ben.”

13. Ga nooit ziek naar huis. Het is het niet waard.

14. Wees altijd 5-10 minuten te laat. Iedereen is altijd te laat en je zult gauw genoeg merken dat stiptheid extreem onproductief is.

15. Wees loyaal naar de vrienden die je maakt.

16. Wees geen bitch maar als het noodzakelijk is, wees dan een stille bitch. Mensen luisteren namelijk altijd mee.

17. Draag geen kriebelige stoffen. Zelfs niet als ze er goed uitzien. Wriemelen en kronkelen is niet charmant.

18. Stuur een royaal aantal gifjes van Taylor Swift mee in je interne e-mails.

19. Zeg altijd ‘bedankt’. Mensen hoeven dingen niet voor je te doen. Neem dingen nooit voor lief.

20. Heb gezond verstand. Heb een mening en vertrouw op je smaak. Zelfs als deze mening anders is dan die van de rest. Anna Wintour zei: “Zelfs als ik ontzettend aan het twijfelen ben, doe ik altijd alsof ik precies weet waar ik het over heb en maak vervolgens een beslissing.”

21. Leg je telefoon aan de kant. Ideeën en inspiratie bestaan ook in het echte leven.

22. “Kleed je altijd alsof je je grootste vijand gaat ontmoeten.” Geweldig advies van Coco Chanel.

23. Je kan niet iedereen tevreden houden, vooral/zelfs niet als je het echt probeert. Ik heb laatst mijn studiebegeleider weer gesproken en hij zei: “Je bent echt heel goed bezig”, waarop ik vroeg “echt? Waarom denk je dat?”, en hij antwoordde: “Iedereen vindt je een bitch.”

24. Zorg altijd dat je een ontsnappingsplan hebt. Iets geks, zoals verhuizen naar India. Hier kan je over fantaseren op de momenten dat je werk heel stressvol is.

25. Check Twitter, Instagram, Facebook, Telegraaf, Volkskrant, i-D en wat je maar in je ochtend kan proppen, zodat je op je werk op alles “ja, dat weet ik” kan zeggen.

26. Vergeet niet wat je het leukst vindt om te doen. Het is makkelijk om verstrikt te raken in de bijkomende activiteiten. Onthoud dat je tijd moet vrijmaken om dingen te doen die je echt leuk vindt.

27. Wees niet zo dramatisch.

28. Als je in een vergadering geen idee hebt waar het over gaat, blijf dan stil.

29. Probeer niet altijd haantje de voorste te zijn. Het is ontzettend vermoeiend. Geniet van het moment waar je nu bent.

30. Check altijd je feiten.

31. Als je niet weet waar iemand het over heeft, vraag er dan naar. Wees niet die ja-knikker die bij alles “fantastisch” zegt.

32. “Lees geen modetijdschriften, ze zorgen er alleen maar voor dat je je lelijk voelt.” Regisseur Baz Luhrmann.

 

 

 

Op de hoogte blijven van de laatste trends, musthaves en leukste shopadresjes? Like ons dan op Facebook!

mode

Beeld Bron

Bron: i-d.vice.com

 

 

comments powered by Disqus